Cœur de bœuf met geitenkaas

Een van de mooiste scènes uit de film 'A Good Year' is ongetwijfeld het romantische dinertje aan de rand van l' étang in Cucuron. Door de film heb ik ook het dorpje ontdekt. Bij een temperatuur van bij de 38 graden was het dan ook zalig genieten in de schaduw van de platanen die deze mooie waterplaats omringen.

Cucuron

Bij thuiskomst, later, in onze huisje vond ik het heerlijk om de sfeer van die middag terug op te roepen aan de rand van ons Provençaals zwembadje. Voor een kleine honger had ik nog enkele cœur de bœuf achter de hand. Deze mooie tomaat, alhoewel zeg niet zomaar tomaat tegen een cœur de bœuf, wil ik bij deze eren.

Cœur de bœuf met geitenkaas

Wij aten het 's avond bij kaarslicht op ons terrasje.


Wat heb ik gebruikt:

enkele grote cœur de bœuf tomaten
1 rode ui
1 verse geitenkaas
enkele takjes tijm, de blaadjes
fleur de sel
versgemalen zwarte peper

Cœur de bœuf met geitenkaas

Cœur de bœuf met geitenkaas

Voor de vinaigrette:
verse look, geperst
graantjesmosterd
rode wijn azijn
olijfolie
fleur de sel
versgemalen zwarte peper


Hoe ga je tewerk:

Snij de tomaten en de rode ui zo dun mogelijk. Hier in de Provence doe ik dat uit de losse pols.
Schik de tomaten op een grote schaal en verdeel er de rode ui over.

Brokkel de geitenkaas over de tomaten.

Maak een vinaigrette met de look, graantjesmosterd, rode wijnazijn en olijfolie. Kruid met peper en zout naar smaak.
Druppel de vinaigrette ruim over het geheel.
Werk af met de afgeritste tijm.

Lekker met een stukje vers brood en, heel belangrijk, een glaasje rood!

Cœur de bœuf met geitenkaas

Bon appetit!